Dzisiaj jest .

Praktyki zagraniczne - Montijo 2011
Staż zawodowy w Portugalii - maj/czerwiec 2011

Europass Mobility

W dniu 14 maja 2011 roku grupą 18 uczniów z klasy III Tia wyruszyliśmy, aby odbyć czterotygodniową praktykę pod opieką nauczycieli p. Jolanty Świąder i p. Witolda Rogowskiego w skąpanej słońcem Portugalii. Mieszkamy w Montijo, miejscowości położonej w pobliżu Lizbony. Wyjazd zrealizowany jest w ramach unijnego programu Leonardo da Vinci.. Projekt koordynuje p. Alicja Żuchowska, a jego autorami byli również: p. Jolanta Świąder i p. Witold Rogowski.

Herb Montijo Montijo k.Lizbony (Portugalia) Flaga Montijo

Miejscem naszego zamieszkania jest hostel "Escola profissional do Montijo". Jest to miłe i przyjazne miejsce, w którym czujemy się jak w domu. Zostaliśmy podzieleni na mniejsze zespoły pracujące w szkołach w czterech różnych miejscowościach: Alcochete, Montijo, Pegoes i Samouco. Pracujemy jako asystenci informatyków, a naszym zadaniem jest naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego, tworzenie baz danych oraz projektowanie stron internetowych.

Wybrzeże atlantyckie

Lizbona - Belem

Lizbona (port. Lisboa, wym. liżboa) jest stolicą i największym miastem Portugalii. Miasto jest również siedzibą dystryktu Lizbona oraz głównym miastem regionu Lizbony w standardzie NUTS. Położona jest na wybrzeżu Atlantyku nad ujściem Tagu. W granicach administracyjnych Lizbony mieszka około 600 000 mieszkańców, a cała aglomeracja ma około 2 600 000 mieszkańców. Miasto podzielone jest na 53 gminy (freguesias).

Belem - pomnik odkrywców

Praktyki zagraniczne - Montijo

Ale praktyki to nie tylko praca, w wolnych chwilach poznajemy kulturę i zabytki Portugalii. Zwiedziliśmy stolicę Portugalii - Lizbonę (Belem zapierało dech w piersiach), pałace w Sintrze i w Mafrze. Ponadto mieliśmy możliwość robienia zakupów w największym outlecie w Europie - Freeport. Odpoczywaliśmy również na pięknych, piaszczystych plażach w Setubal (Troia) i Sesimbrze. Portugalia to bardzo piękny kraj, a ludzie są tu bardzo przyjaźni, dlatego jest nam tu bardzo dobrze. Cieszymy się bardzo, że tu trafiliśmy i żałujemy, że możemy tu być tylko miesiąc. Pozdrawiamy wszystkich bardzo serdecznie.

Stronę o praktykach w Walencji i Montijo w 2011r. - walencja.zs3leonardo.pl - wykonali uczniowie klasy 3 Tia Radosław Gilewski i Sebastian Banach.